10 okt. 2009

Jag kom nyss ihåg min gamla blogg på livejournal (http://chou-san.livejournal.com) och jag har för tillfället en enorm nostalgitripp. Helt galet. Där är inte mycket, men där är en massa inlägg från Japan, alla bilder och en massa kommentarer. Folk läste min blogg. Jag minns det inte alls som så. Och jag insåg; fan vad det är roligt att ha dem inläggen nu i efterhand. Det gör mig lite ledsen att jag varit så lat och bloggat så pass lite under en så lång tid. Men nu bloggar jag igen och om en sisådär 4-5 år kommer jag kunna läsa det här och tänka tillbaka. Jag har så dåligt minne. Jag kom inte ihåg hälften av alla inläggen förrens jag väl läste dem. Så tänk bara på hur mycket jag har glömt, hur mycket av detta året som jag bara lagt undan. Så jag ska blogga, om en massa saker :)

Igår var det fredag. Jag skulle egentligen haft engelsklektion men den blev inställd och Fia, jag och Robert gick och åt tonkatsu. Sen stack vi till Harajuku, sprang runt lite där och kollade på de nya halloween accessoarerna de hade fått in. Sen stack vi och klippte oss på Tony & Guy och jag är nu officielt korthårig! Men det gör inget för jag är fett snygg >8DDD.

Efter det särade Fia och jag på oss i SHinjuku. Jag tänkte hänga med Fredrik och Jens ut på the Hub. Mest eftersom jag vet att Fredrik inte har så mycket för sig nu när han har slutat skolan och så. Så jag tänkte vara lite snäll for a change :P Men de var fortfarande i Warabi båda två, så jag sprang runt en massa i Shinjuku för mig själv. Vilket visade sig vara sådär lagom farligt. Först stack jag in på Lusch. Tänkte bara titta men tja, det var ju inte precis en fail proof plan :/ 3000yen POOF! aaaah fan men jag är dålig. Sen stack jag till Zara där jag däremot lyckades motstå alla frestelser. Men men men men. De hade en klänning (7000yen) som var det finaste jag har settochjagvillahadeeeen ;____________; JAGVILLHADEN!! Så vi får se om jag kaanske kan spara ihop till den, nu efter jag slösat så mycket pengar TROTS det faktum att jag faktiskt inte har några XD Skickligt så säg?

Men i alla fall stack vi tre sedan till THE HUB, drack lite. Sen kom Jonas också. Sen hämtade vi Frediks vänninne-kompisar på stationen och gick till 300yens-baren. Där satt vi tills 12. Tänkte göra detta kort eftersom jag inte tänker tänka så mycket på det. De tyckte alla (Aki, Erika, Maki) att jag var grymt söt, borde vara modell >__>'' och lovade att fixa upp mig med deras killkompisar. Trevligt värre. "Jag är inte lesbisk men ...!" XD damnnit. Mitt nya hår fungerar i alla fall och jag drog åt mig alla tjejerna i sällskapet hahahha. Stackars killar :/

Idag är det lördag och internet funderar inte på vårt rum så jag sitter i hallen och skriver. Men jag känner verkligen inte för att blogga just nu D: men jag ville få ner detta så att jag inte glömmer det helt XD because I will, otherwise.

Inga kommentarer: