24 nov. 2009

Well well well man ÄR ju duttig! Kom hem från skolan och däckade som det lilla barn man är. Fan då. Det blev inget gym idag heller. Jag suger ju! Och så vaknar man och klockan är tolv, vilket är då jag BORDE gå och lägga mig, och definitivt inte då jag borde VAKNA. Much fail.

Nu börjar JLPT närma sig. Jag borde fantamig plugga mer. Men idag på seppuku-lektionerna med elefantläraren så fick jag nästan alla rätt på grammatik-provet. Tillfällighet? Men det var trevligt i alla fall. Jag är dock inte så road av tanken att ÅTERIGEN sitta och skriva prov i fyra timmar PÅ MIN FÖDELSEDAG!!! DDD; MEN vi får se om det inte blir till utgång efteråt åtminstonde. Då blir Emma glad för Soniru har lovat att hänga med ut om det skulle vara fallet :P

Fick meddelande utav CSN idag. De har fått min ansökan. Jag hittade en intressant grej på deras hemsida idag:

CSN har ett avtal med en resebyrå. För aktuella uppgifter om resebyrån, se www.csn.se. Det innebär att du redan nu kan boka din resa hos aktuell resebyrå utan att behöva lägga ut pengar själv. Biljetten kan du hämta efter det att vi beslutat om dina studiemedel och ditt merkostnadslån. Resebyrån skickar en räkning på beloppet till CSN. Vi lägger sedan kostnaden för resan till din låneskuld.

DET hade ju varit awesome! Men jag kryssade ju i att jag skulle fixa resa på egen hand. Det borde ju gå att ändra på, om jag ringer in och frågar. Det blir ju säkert att jag får skicka in nya papper då, men det kan det nog vara värt. Så slipper jag sitta och oroa mig om huruvida jag får pengarna i tid till att köpa en biljett. Jag VILL inte bli strandsatt här över jul! *gnäll* Men det tar ju ytterligare en vecka ungefär, innan brevet kommer in till dem. Hmmm ... jag ska fantamig se till att få tummen ut ur röven imorgon och korsförhöra dem per telefon <3 the'll löv meh! (Y)

Ja just faen! Häromdagen köpte jag mig lite böcker (trots min fattigdom som jag är underligt duktig på att ignorera 8D ).



Tre böcker (lawl hur hamnade bilden så?). En om linguistik, en med hela världens historia - kulturer/samhällens uppkomster och fall (MUCH LIKE), och Art of War. Så varför dessa oh-så-seriösa böcker? Har jag fått ett infall? Tänker jag nu äntligen göra något åt min state of ickeallmänbildenhet? Något i den stilen faktiskt!


Malin har bestämt sig efter år och år av jag-gör-det-när-jag-blivit-äldre-och-vis-syndromet (som inte är legitimt för jag blir fan bara mer inkompetent med åren), för att skriva en bok! :D Hej hopp i lingonskogen. Men jag tror att det här är något jag måste få göra, prova - även om det slutar med pannkaka. Så just nu håller jag på att bygga upp min värld - hence alla böckerna. Om jag nu skulle bli lite mer världsvis in da process, så är det bara en bra sak ;) Men jag ska i alla fall ha en riktigt utförlig och detaljerad värld (med språk och allt! Fia to the rescue!! <3) innan jag ger mig in på att försöka skriva, även om jag säkert kommer tjuvstarta lite och småskriva lite då och då när inspirationen tar mig.

Och jag har funnit en ny kärlek:



KLÄDER!!! (inget nytt här inte)

DEN klänningen är rena rama drömmen. Dyr är den, som faeeen, men jag hade SÅ velat svassa runt i den på nyår .__. Men då får jag se till att sluta missa gymmet helat tiden. Jag har inte varit där sedans jag var på yoga i lördags >__<''
MEN jag har ändrat lite på min kost! Jag har med mig frukt till skolan varje dag (dyrt, men jag tror det blir billigare i slutändan) som jag mumsar på, stället för att köpa bröd och onyttigheter på rasterna. God knows hur mycket socker det är i det japanerna kallar bröd här. Dessutom kostar det mig en förmögenhet i mynt varje vecka som jag väldigt gärna hade sluppit undan. yeah.
Jag hoppas verkligen jag hinner gå ner i vikt, om bara lite, tills jul. Jag tror nämligen att jag har ett behov av att bevisa att jag kan. Jag tror jag måste vara snygg när jag kommer hem, för på något (korkat) vis har jag då intalat mig själv om att då kommer mitt liv få någon slags vändpunkt. Som om jag hinner träffa någon alls under de korta tre veckorna jag är hemma. Helt orimligt. Men det stoppar mig inte från att drömma ...





You would not believe your eyes
If ten million fireflies
Lit up the world as I fell asleep

'Cause they'd fill the open air
And leave teardrops everywhere
You'd think me rude
But I would just stand and stare

I'd like to make myself believe
That planet Earth turns slowly
It's hard to say that I'd rather stay
Awake when I'm asleep
'Cause everything is never as it seems

'Cause I'd get a thousand hugs
From ten thousand lightning bugs
As they tried to teach me how to dance

To ten million fireflies
I'm weird 'cause I hate goodbyes
I got misty eyes as they said farewell

Inga kommentarer: